[O1] Szalejący centralny zamek - pytanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ametyst1973
    Drive
    • 2012
    • 42

    [O1] Szalejący centralny zamek - pytanie

    Gratuluję czarnuli, niech bezawaryjnie służy :wink:

    Zamieszczone przez Qstachu
    seria 1.8 Turbo AGU - póki co wystarcza
    się przyzwyczaisz to zacznie brakować, jeszcze jak poczytasz co inni modzą to będziesz miał motywację :diabelski_usmiech
  • aro333
    Ambiente
    • 2011
    • 167
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    [O1] Szalejący centralny zamek - pytanie

    Zawodnik to Octavia 1 Tour z 2005 roku 1,9 TDI ALH. W samochodziku zainstalowany jest oryginalny salonowy alarm, moze to byc wazne w tym przypadku. Więc tak - dzwoni do mnie zona, ze cos z pilota nie bardzo sie chce zamknac samochod. Po paru próbach auto zamyka wszystkie centralne silowniki lącznie z klap.ą tylnią. Jednak juz aby go otworzyc pilotem - zero ruchu centralnych silownikow. Nawet nie slychac aby cos probowal zadzialac, żadnego stukania. Kazalem tak zonie zostawic samochod. Przyszedlem teraz z pracy no i szybkie ogledziny o 22.30 haha. Sam pilot dziala bo auto reaguje na pilota, miga swiatlami na zamykanie oraz otwieranie.Dioda od alarmu oczywiscie sygnalizuyje uzbrojenie. Jedno charakterystyczna oznaka - nie miga ta czerwona mala dioda przy dzyndzlu na dzwiach. Rozbrajam alarm pilotem a potem wkladam do zamka klucz i probuje otworzyc. O dziwo dzialają wszystkie silowniki, samochod sie otwiera i zamyka. Dalsze proby z pilota - nadal martwy. Wchodze do samochodu odpalam czy reszta auta dziala - wszystko ok. Bawie sie blokada dzwi na podlokietniku- wszystko dziala blokuje i otwiera przelacznikami na podlokietniku w drzwiach. Wychodze z samochodu pstryk pilotem i o dziwo zaczyna wszystko dzialac jak nalezy. Auto sie zamyka i otwiera z pilota.
    I tak teraz mysle, bezpieczniki musza byc ok (w nocy do nich nie zagladalem bo ciemno) wiec pozostaje albo przelamany jakis kabelek w wiązce i raz styka raz nie albo cos z samym alarmen. Podejzewam jakis kabel sygnalowy dajacy znac silownikom , ze alarm sie rozbraja i czas rozblokowac drzwi. Samo napiecie zasilajace musi dochodzic bo z kluczyka otwiera mi wszystkie rygle. Mieliscie taki przypadek? A moze to jakies bledy w alarmie i czas go zresetowac w jakis sposob?

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      a ja bym pierwsze sprawdził drzwi kierowcy i łącze elastyczne między nimi a autem, jak otworzysz drzwi to lampa świeci? bzyczy przy zostawionych światłach?
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • aro333
        Ambiente
        • 2011
        • 167
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Ano napisalem to na szybko. Wlasnie piszac o tym kabelku zalamanym, mialem na mysli miejsce wiązki miedzy budą a drzwiami.Jutro z rana wszystko oblukam, dzieki za podpowiedz z tymi swiatlami po otworzeniu drzwi bez wyjmowania kluczyka. Tak teraz ciut czytam o tym, moze to modul komfortu szaleje? On chyba tez odpowiada za centralny zamek prawda? Jego chyba mozna zdiagnozowac vagiem, przynajmniej odczytac jakie bledy sa zanotowane.

        Komentarz

        • alxxx
          RS
          • 2010
          • 1823
          • Octavia I (1U2)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          No tak, ale jakby moduł szalał to by raczej się większa choinka w aucie zrobiła. Sprawdź kable - najlepiej zrób autoscan Vagiem.
          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz

          • aro333
            Ambiente
            • 2011
            • 167
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Wyczytalem ze brak swiecenia tej diody w lewych drzwiach oznacza brak ryglowania w ktorys drzwiach. No tak tylko ze wszystkie drzwilacznie z klapa sa zaryglowane. No nic z rana dzialam

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2320
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              aro333, jeżeli nie miga dioda SAFE to znaczy że problem może być w którymś zamku. dobrze by było podpiąć kompa i zobaczyć błędy jakie są .ok auto masz młode ale różnie się zdarzyć może,a jak siądziesz w aucie to z panela zamyka ci drzwi :?: jak któreś drzwi same się otworzą to w nich jest zamek do poprawy a dokładnie zimne luty, należało by sprawdzić czy nie pośniedziała wtyczka przy silniczku w drzwiach kierowcy oraz przewody w pozostałych drzwiach.ok

              pozdro
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • aro333
                Ambiente
                • 2011
                • 167
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                Czyli, jezeli nie zapala sie ta czerwona dioda w drzwiach kierowcy/master to znaczy ze w ktorys dzwiach moze byc problem z tym mikrowłacznikiem zintegrowanym w zamku?
                Tak, w samochodzie z podlokietnika rygluje i odryglowuje normalnie. Ok podepne kompa i lukne co zarejstrowal za bledy.

                Komentarz

                Pracuję...